miercuri, 3 decembrie 2008

Familia Papuc

Ii privesc de la geam pe cei din familia Papuc:fiica sta intinsa pe canapeaua veche de la strabunica ei,tatal sta pe un scaun si citeste ziarul,iar mama ei probabil ca mai bea un pahar de vin.Observ gesturi violente,pesemne ca iar se discuta despre bani.
...bani munciti,dati,pierduti;nicidecum castigati sau primiti.
Ea este indragostita de fratele meu,desi este mai mic decat ea cu cativa ani.Ar vrea sa se mute impreuna,nu stiu de unde i-a venit aceasta idee!?
Probabil si aceasta problema a iscat cearta in familie.As vrea sa intervin in discutia lor sau macar sa o aud,dar ma multumesc sa dezvolt totul cu imaginatia mea.
-Mama,tata ma voi muta singura?Ce ziceti?
Mama ei,egoista din fire,nesuportand gandul ca va ramane singura sparge sticla de vin,si ii spune:
-Nu vezi ca nu judeci?!Din ce o sa traiesti?
-Bani nu se fac asa usor cum ii cheltui!
-Nu o sa te descurci!Sa te muti,ca oricum iti doresti sa fi singura!Asa vei fi toata viata!
Aceste vorbe rasunau ca un ecou,parca si eu le auzeam prin geamul atat de curat,parca erau imagini si nu sunete.
In mod paradoxal,empatic simt cum ii se pune un nod in gat,ce o apasa ingrozitor pe suflet,il striveste,ii stoarce ochii pentru a curge lacrimi.Dar nu i le vad,probabil si le ascunde sub ochi impaienjeniti de gene,de sufletul negru si greu,sub zambetul ei gales.Stie ca va primi o palma,poate mai multe...
...nici pentru bani nu s-ar fi aratat curajoasa!
Doar pentru iubire...
Oare va fi fericita vreodata?
-La masa,scumpo!
Din pacate a trebuit sa las familia Papuc sa si rezolve problemele,fara sa mai intervin eu cu mintea mea si sa ma duc la masa.
Am vazut doar cum canapeaua se colorase in rosu aprins...
Vantul batea ingrozitor,se innorase....

Niciun comentariu: